2013. szeptember 24., kedd

Villámkritika: Argo (magyarul: Argo-akció, 2012)

Először is sajnálom, hogy ennyire nem tudtam a blogra írni, de hát pihentető korlátozott internetes
száműzetésbe voltam (ami önkényes volt és nagyon élveztem), emellett pedig nagyon lefoglalt a Pax Romana. Aggodalomra semmi ok, most itt az Argo (nem tudok Argo-akciót írni, nem tehetek róla) és holnap meg jön Ultron Kora.
  A film az iráni forradalom egy története alatt játszódik. A változást követelő tömeg megostromolta a helyi amerikai követséget, ahol hat elmenekült civilen kívül minden dolgozót elfogtak. Előbbiek a kanadai követségre menekültek ,ahonnan azonban ki kell hozni őket nemzetközi incidens nélkül, egy olyan városban, ahol vadásznak minden államokból jött emberre. A CIA rögtön rááll a dologra és egy emberük (Bruce Wa...azaz Ben Affleck) kitalálja a tökéletes szöktetést (a sztori amúgy igaz történet alapján készült).
  Ez a film bitang jó. Érdekes benne az, ahogy a mai Irán megszületését bemutatja. Van benne jó pár nagyon szép gondolat a filmezéssel kapcsolatban és magáról az átverésről, illúziókról. Ben Affleck jól játszik benne, de amúgy is a színészek egy teljesen jó színvonalon dolgoznak. A képek szépek, a környezet (amennyire én látom) teljesen korhű, a rendezés nagyon jó és a repteres jelenet...hát én rég láttam ilyen feszült, szó szerinti akciót nélkülöző perceket.
  Amiért érdemes még egy kicsit írni róla, az a műben lévő gyűlölet megjelenítése, amit Ben Affleck nagyon jól megfogott és vászonra vitt. A népharag, amit az irániak éreznek egyrészt jogos, másrészt pedig láthatjuk, ennek nem a létrehozóján fejtik ki, hanem az egyszerű amerikai követségi dolgozókon (na jó ez nem teljesen igaz, volt közöttük pár CIA ügynök). Durva erővel hat a bazárban lévő jelenetben lévő indulatok, a túszdrámából kiragadott rész vagy pedig az, ahogy a hat kanadai követségen vesztegelő amerikai a védett falak között is halál sápadtan rejtőzködik...Én nem tudtam megérteni ezt a gyűlölet, de rájöttem, valószínűleg nem is tudom, amíg át nem élek valami olyat, amit senkinek sem kívánnék...
  Amúgy érdekes, ez a film után egy kicsit az elutasító hozzáállásom után átváltottam egy majd kiderülre, Gézánk Batmankedésével kapcsolatban. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése